Waar heeft u hulp bij nodig:

 Ik kan niet meer voor mezelf koken

 Ik voel me eenzaam

 Ik heb hulp nodig bij persoonlijke verzorging

 Ik heb verpleging nodig

 Ik heb praktische ondersteuning nodig bij mijn problemen

 Ik heb moeite met het huishouden

 Ik kan niet meer op mezelf wonen

 Ik zoek een leuke locatie voor het vieren van mijn verjaardag

Digitale dinsdag in december!

Iedere dinsdag in december een artikel over digitale hulpmiddelen en e-health binnen de zorg.

Binnen Interzorg Groep vinden wij digitale zorg belangrijk, wij willen onze cliënten namelijk zo goed mogelijk helpen. Hoe wij digitale hulpmiddelen inzetten en wat onze visie hier op is willen wij graag met jullie delen. Dit doen we tijdens “Digitale Dinsdag in December”.
Als inleiding delen we deze week een interview met onze I-nurse Linda. Volgende week gaan we jullie meer vertellen over wat digitale zorg precies inhoud.

Welkom Linda, ik heb begrepen dat jij werkzaam bent als I-nurse zou je ons iets over jezelf kunnen vertellen?
Mijn naam is Linda de Boer, ik ben 27 jaar oud en werk inmiddels 6 jaar bij Interzorg Groep. Op dit moment ben ik werkzaam binnen de thuiszorg en als I-nurse. Daarvoor heb ik een aantal stage periodes afgerond binnen Interzorg Groep. Hierdoor heb ik op meerdere afdelingen mee kunnen kijken. Deze ervaring kan ik meenemen in mijn werk als I-nurse. Ik vind deze afwisseling en uitdaging erg leuk.
 
Je geeft aan op dit moment werkzaam te zijn als I-nurse, wat houdt deze rol precies in?
De I van I-nurse staat voor innovaties, een woord waar iedereen vast al eens van gehoord heeft.
Innovatie betekend letterlijk: vernieuwing. Dus wanneer je een proces of product verbetert innoveer je al. De I-nurse is een relatief nieuwe functie die gericht is op de inzet van zorgtechnologie en e-health.
 
Wat voor hulpmiddelen worden er binnen Interzorg Groep ingezet?
Op dit moment maken wij gebruik van meerdere hulpmiddelen. Wij werken met de Medido, dit is een elektronische medicatie dispenser. Ook maken wij gebruik van de Compaan om met cliënten op afstand te beeldbellen. In ons woonzorgcentrum zijn ook een aantal hulpmiddelen die ingezet kunnen worden voor activiteiten, hier vertel ik jullie graag de komende weken meer over.
 
Er zijn heel veel hulpmiddelen beschikbaar, hoe weet je welke je in wil zetten?
Ik hou goed in de gaten wat er nieuw op de markt komt en verdiep mij in de bestaande hulpmiddelen. Ik onderzoek of een (nieuw) hulpmiddel meerwaarde kan hebben en welke resultaten andere organisaties hebben behaald door de inzet van dit hulpmiddel. Ook informeer ik hierbij naar de knelpunten. Vervolgens ga ik met de medewerkers die direct zijn betrokken bij de inzet van het hulpmiddel in gesprek. Er gaan heel veel stappen vooraf, voordat een hulpmiddel geïmplementeerd kan worden hierbij zijn meerdere medewerkers en afdelingen betrokken.
 
Wat vind je het leukste aan de het zijn van de I-nurse?
Soms wekt een nieuw hulpmiddel weerstand op. Dit maakt het erg leuk wanneer deze weerstand weer verdwijnt op het moment dat een hulpmiddel het zorgproces verbeterd.
Zo hebben wij bijvoorbeeld een cliënt die het eerst niet zag zitten om te beeldbellen via de Compaan. Deze cliënt geeft nu aan het heel fijn te vinden en zelfs de Compaan veel te gebruiken voor het spelen van spelletjes.
 
Bedankt voor alle informatie Linda! Hoe kunnen mensen die vragen hebben contact met jou opnemen?
Ik ben beschikbaar voor (potentiële) cliënten en hun naasten, zorgmedewerkers en collega’s.
Daarnaast kunnen de wijkverpleegkundigen vrijblijvend langskomen voor een adviesgesprek waarin u doorverwezen kunt worden naar de I-nurse. Dit kan via:  088 – 5180200 of wijkverpleging@interzorggroep.nl


 
 


 Meer berichten