Waar heeft u hulp bij nodig:

 Ik kan niet meer voor mezelf koken

 Ik voel me eenzaam

 Ik heb hulp nodig bij persoonlijke verzorging

 Ik heb verpleging nodig

 Ik heb praktische ondersteuning nodig bij mijn problemen

 Ik heb moeite met het huishouden

 Ik kan niet meer op mezelf wonen

 Ik zoek een leuke locatie voor het vieren van mijn verjaardag

Digitale dinsdag in december: de Compaan

Zorgmomenten uitvoeren op afstand d.m.v. beeldbellen. Dat klinkt misschien ingewikkeld voor de ouderenzorg, maar in de praktijk valt dit reuze mee. Binnen Interzorg Groep werken wij namelijk met een hulpmiddel die speciaal voor ouderen ontwikkeld is: de Compaan. 

De Compaan is een tablet die zo ingericht is dat in principe iedereen hiermee overweg zou moeten kunnen, zelfs mensen die een computer of gewone tablet niet (meer) begrijpen.

Maar wat kun je dan precies met de Compaan?

De Compaan is ontwikkeld om een beeldbelgesprek tot stand te brengen tussen een cliënt en zijn of haar zorgverlener. Via deze beeldbelgesprekken kan zorg op afstand geleverd worden. Hierbij kun je denken aan een aantal zorgvragen. Voorbeelden hiervan zijn:
> Toezicht op inname van medicatie
> Het geven van dag-structuur (bijv. het stimuleren om te gaan eten/aankleden etc.)
> Contact voor en na het zelfstandig douchen (het geven van een veilig gevoel bij cliënten die angst hebben om te vallen)

De Compaan is een mooie aanvulling op de zorg, maar de Compaan biedt nog veel meer opties. Met de Compaan is het ook mogelijk om foto’s en video’s te delen, spelletjes te spelen, een agenda bij te houden, de meest recente nieuwsberichten te lezen en te beeldbellen met familieleden en naasten. 

Binnen Interzorg Groep is er voor gekozen om ook twee Companen in het Woonzorgcentrum in te zetten. Deze Companen zijn te vinden op de huiskamers van de PGafdeling, zodat familieleden en naasten makkelijk contact kunnen opnemen met de bewoners.  

En wat de cliënten van de Compaan vinden? Wij merken dat cliënten soms eerst terughoudend zijn, maar zodra de Compaan ingezet is steeds enthousiaster worden. De cliënten vinden het fijn om makkelijk in contact te komen met de zorgverlener of familie.  

Voor meer informatie of overige vragen kunt u vrijblijvend contact opnemen met de (wijk verpleegkundigen via: 088 – 5180200 of wijkverpleging@interzorggroep.nl


 


 Meer berichten